AGENCJA METAL MUNDUS


METAL UP!

= 23.11.2017

- TIDES FROM NEBULA
- MATERIA
- SUNNATA

+ Bydgoszcz / Estrada



= 23.11.2017

- FURIA
- THAW
- SACRILEGIUM
- LICHO

+ Wrocław / A2



= 24.11.2017

- TIDES FROM NEBULA
- MATERIA
- SUNNATA

+ Warszawa / Progresja



= 24.11.2017

- FURIA
- THAW
- SACRILEGIUM
- LICHO

+ Kraków / Kwadrat





= 24.11.2017

-Cerber
-Messa
-Traffic Junky
+ Szczytno/ Czad


= 24.11.2017

- ILLUSION

+ Lublin /



= 25.11.2017

- HUNTER

+ Głogów -Mayday



= 25.11.2017

- W.A.S.P.
- BEAST IN BLACK

+ Warszawa / Progresja



= 25.11.2017

- TIDES FROM NEBULA
- MATERIA
- SUNNATA

+ Poznań / U Bazyla



= 25.11.2017

- FURIA
- THAW
- SACRILEGIUM
- LICHO

+ Katowice / Mega Club



= 25.11.2017

- ILLUSION

+ Warszawa /



= 25.11.2017

- VALKENRAG

+ Bielsko-Biała / Rudeboy



= 26.11.2017

- ULVER

+ Gdańsk / B90



= 26.11.2017

- TIDES FROM NEBULA
- MATERIA
- SUNNATA

+ Białystok / Zmiana Klimatu



= 26.11.2017

- GAME OVER
- EUPHORIA

+ Zielona Góra / Jazzkino



= 26.11.2017

- ILLUSION

+ Bydgoszcz /



= 27.11.2017

- ULVER

+ Warszawa / Progresja



= 28.11.2017

- HELLOWEEN

+ Warszawa / Progresja



= 28.11.2017

- ULVER

+ Wrocław / A2



= 28.11.2017

- HIM

+ Warszawa / Stodoła



= 30.11.2017

- PERCIVAL SCHUTTENBACH

+ Bielsko-Biała / Rudeboy






































































Nawigacja
Artykuły » Recenzje - S » SINPHONICON - Nemesis Ablaze (2012 Let Them Come Prod.)
SINPHONICON - Nemesis Ablaze (2012 Let Them Come Prod.)

01. Genesis of Corruption (Intro) (01:17)
02. Let the Light Prevail (05:30)
03. His Name Is Revenge (05:54)
04. Echos (05:18)
05. Arrival of Alastor (05:00)
06. Fall of Purity (04:56)
07. Bleeding Sky (02:19)
08. Legion Arise (05:26)
09. Nemesis Ablaze (06:12)
10. Silence (Outro) (02:40)







SKŁAD:

Dominik "Spirit" Wawak


Chyba sami przyznacie, że na nadmiar kapel uprawiających heavy metalowe rzemiosło narzekać raczej nie możemy. Dlatego też w oczekiwaniu na nowy zespół lub nowy krążek istniejącej już grupy, sięgam czasem po muzykę, do której mi raczej daleko. Staram się unikać ekstremy i z założenia przekazuję takie płyty współpracownikom, którzy są w stanie nie tylko znieść, ale też docenić kunszt zawartych na określonych krążkach utworów muzycznych. Czasem jednak w trakcie słuchania przychodzących do naszej redakcji płyt
znajdę na nich coś intrygującego, słucham takiej płyty kilka razy, aby wydobyć z niej w pełni to, co mnie zmusiło do jej ponownego odtworzenia. Czasem stwierdzam, że było to chwilowe zauroczenie, czasem brak koncentracji, jednakże równie często podczas kolejnych słuchań potwierdza się pierwsze wrażenie, czasem pojawiają nowe, ciekawe fragmenty, nowe intrygujące smaczki.

Takim właśnie albumem jest omawiany krążek projektu Sinphonicon. Celowo napisałem „projektu”, albowiem płyty nie nagrał zespół, lecz jeden artysta – Dominik „Spirit” Wawak, który skomponował, „zaśpiewał” i nagrał tę płytę w całości, w kilku zaledwie utworach wspomagając się zaproszonymi do współpracy gośćmi.

Proponowany przez Dominika black to muzyka dość często grywana przez takie jednoosobowe projekty. Często nie zawsze jednak oznacza, że dobrze czy interesująco. Albowiem to wcale nie jest łatwy rodzaj metalowego grania. Wymaga umiejętnego połączenia elementów muzyki klasycznej (filmowej) z elementami charakterystycznymi dla black metalu, w postaci mocnych riffów oraz charczeń, wrzasków lub growlu wokalistów. Ale nade wszystko niezbędne jest stworzenie wyjątkowej atmosfery. To na niej głównie – w mojej ocenie – opiera się muzyka black metalowa. Bez względu na to, czy zespół gra surowo i prosto, czy też tworzy tak rozbudowane i rozbuchane, jak w przypadku Sinphonicon, kompozycje, ważny jest nastrój, ważna jest atmosfera, ważny jest klimat, jaki powstaje w trakcie słuchania muzyki.

Dobór właściwych środków, odpowiednie wyważenie wspomnianych elementów, czyli symfoniki i metalu stworzy dzieło warte słuchania, przerost jednego z elementów może skutecznie zniechęcić do głębszego zapoznania się z płytą. Nadmiar symfoniki zniechęci blackowców, nadmiar surowego blacku będzie niestrawny dla ceniących swoje uszy.

Według mnie, Sinfonicon udało się zrobić rzecz doskonałą. Owszem trudno zaprzeczyć, że symfoniczność przeważa nad surowością, to jednak nie dominuje, nie spycha elementów metalowych w ostatni kąt, a wręcz przeciwnie wzbogaca je i uwydatnia. Właśnie dobór proporcji najbardziej mi się podoba w dokonaniach Dominika. Bo można by się przyczepić, że kompozycje są dość proste, niezbyt wysublimowane, muzyk nadrabia ich miałkość nadmiarem ozdobników, bogatą aranżacją, hymnicznością. Ale z drugiej strony to przecież nie jest krążek dla miłośników klasyki, tylko fanów metalu. Dlatego rozsądniej będzie chyba napisać nawet, że to raczej muzyka filmowa niż klasyczna. Najważniejsze jednak, że w tym oto miejscu, w tej oto chwili, sprawdza się znakomicie. Cała masa miłych dla ucha melodii połączona z mrocznymi wokalem i porządnie zagranymi riffami tworzy ciekawą, intrygującą płytę.

Polecam ten krążek wszystkim nieortodoksyjnym miłośnikom black metalu, ale nie tylko im. Mam też jednak nadzieję, że doczekam się ze strony Dominika albumu może trudniejszegow odbiorze, ale ambitniejszego, mniej zrobionego pod publikę, bo z tego, co słyszę, mam pewność, że go na taki album stać.

9/10

Ray

SINPHONICON

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
 

METAL MUNDUS NA FACEBOOKU



























** FOUCALT **
- Lost People


** GRIFFAR **
- Monastery


** RIVER OF TIME **
- Revival


** BRUTAL VISION
- Volume 3

** LUCIDREAMS
- Ballox

** ZARAZA
- Spasms of Rebirth

** DEATH ANGEL
- Killing Season

** CLOSTERKELLER
- Blue

** MORPHOSYS
- The Saw Is Family

** PARADISE LOST
- Medusa

** BESATT **
- Tempus Apocalypsis

** CLOSTERKELLER
- Viridian

** ORDEN OGAN
- Gunmen

** MANILLA ROAD
- Voyager

** ICED EARTH
- Incorruptible

** ACCEPT
- The Rise Of Chaos

** DEATHTALE
- Apocalyptic Deadline


więcej recenzji
***** MARTYRDOOM *****


********* GRIN *********


** WATCH OUT STAMPEDE **


*** CLOSTERKELLER
*** AMORPHIS
*** KOIOS
*** WHORION

więcej wywiadów
*** MAYHEM
+ Asphyx
+ In Twilight's Embrace
+ Deus Mortem
+ Centurion
+ Thunderwar
- Progresja/ Warszawa


*** GRAND MAGUS
+ Evil Invaders
+ Elm Street
- Kwadrat/ Kraków


*** SATYRICON
+ Suicidal Angels
+ Fight The Fight
- Progresja/ Warszawa


*** ARCH ENEMY
+ Jinjer
- Progresja/ Warszawa

*** AIR RAID
+ Savager
+ Stormer
- U Bazyla/ Poznań

*** CLOSTERKELLER
+ Pampeluna
- Czarny Spichrz/ Włocławek

*** SUMMER DYING LOUD
+ Sodom
+ Unleashed
+ Wolfheart
+ i inni
- Aleksandrów Łódzki

*** ROCK & ROSE FESTIVAL
+ Kat & Roman Kostrzewski
+ Alastor
+ Dragon
+ Gomor
- Kutno


*** HEADBANGERS OPEN AIR
- Brande/ Niemcy


*** HAMMERFALL
+ Gloryhammer
+ Lancer
- Progresja/ Warszawa


*** QTNOIZZ FEST
+ Iron Maiden Tribute Band
+ Hunter
+ Nocny Kochanek
+Acid Drinkers
+Siq
- Kutnowianka/ Kutno


więcej relacji
*** Hellbent For Cooking. The Heavy Metal Cookbook


*** Biografia Led Zeppelin. Kidy giganci chodzili po Ziemi


*** Ozzy bez cenzury



więcej recenzji
ARTYKUŁY
*** Czerniejąca Magma
- słów kilka o niezrealizowanym albumie Closterkellera


Top Top  25,593,755 unikalne wizyty  Top Top